Christelijke Oratorium Vereniging Veenendaal

Zingen bij COV

Zingen bij COV |  Dirigent | Pianist | Links

Wie bij een oratoriumvereniging zingt, weet dat het om meer gaat dan nootjes leren ...en dan maar uitvoeren. Samen met de dirigent zijn we bezig met een continu proces van koorscholing en muzikale educatie. Een meerjarig concertprogramma is daarbij slechts een eerste motief.

De werken worden niet alleen uitgezocht om een doorsnee te krijgen van de historie van de oratoriummuziek, maar ook om het koor te scholen op muziektechnisch en expressief gebied. Muziek wordt pas mooi als de passie en de expressie van de geniale muziek tot volle ontplooiing komen. Wie bij ons zingt, zal hierdoor niet alleen zijn stem en techniek scholen, maar ook in de muziek kruipen en de tekst en muziek tot leven brengen. Wie dit bij ons al wekelijks ervaart, weet hoe inspirerend dit werkt en hoe dit bijdraagt tot een enorm plezier in het repeteren.

• Van Ginkel en Van Bemmelen
  • Vedotec